Problem z nazwiskiem George'a rozwiązany!

piątek, 15 września 2017

Książę George 7 września oficjalnie rozpoczął naukę w szkole. Chodząc do niej, musi jednak mieć nazwisko, a jak wiadomo, rodzina królewska go nie posiada.


Oficjalny tytuł księcia to "HRH Prince George of Cambridge", jednak taki tytuł nie może być używany w szkole. 

The young royal - as any child would - looked incredibly nervous as he prepared to start his new life at school 

Książę William i Harry gdy chodzili do szkoły używali nazwiska "Wales", czyli "Walia", ponieważ są książętami z Walii. 

Znalezione obrazy dla zapytania prince william school
Photo Reddit

Jakiś czas temu w mediach pojawiły się dyskusję, pod jakim nazwiskiem do szkoły pójdzie George - większość stawiało, że również "Wales", tak jak tata i wujek.

Znalezione obrazy dla zapytania prince george school

Pierwszego dnia w szkole zauważono jednak, że na plecaku małego ucznia widniała przyszywka z podpisem "George Cambridge"

The prince's bag had his name as George Cambridge, which is how he will be known to his classmates

19 komentarzy

  1. Rodzina królewska nie posiada nazwiska? A Windsor? Myślałam, że to jest ich nazwisko.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie logiczne: syn księcia
    Walii używa nazwiska Wales, a syn ksiecia Cambridge przyjmuje nazwisko Cambridge. Pytanie tylko, czy jak królem zostanie Karol, a William przyjmie tytuł księcia Walii, to czy George zmieni nazwisko? Czy zostanie księciem Cambridge?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja obstawiam, że dalej będzie "George'm Cambridge"

      Usuń
  3. a dlaczego nie Windsor? zawsze myslalam ze to jest ich nazwisko

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślałam, że oni mają na nazwisko Mountbatten-Windsor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie tak, ale nikt tego nazwiska nie używa. A Windsor to nazwa aktualnie panującej dynastii

      Usuń
  5. Nie zgodzę się z tym, iż rodzina królewska nie posiada nazwiska. Ich nazwisko to Mountbatten-Windsor, tylko nie jest używane przez członków rodziny królewskiej.
    Tak samo nie jest używane nazwisko Bernadotte w Szewcji, czy Koburg w Belgii. Owszem, są to dynastie, ale również nazwiska członków rodzin królewskich.

    Na blogu Marleny jest artykuł - jakie obywatelstwo ma księżniczka Leonore. W ostatnim fragmencie jest wszystko bardzo dokładnie opisane, kiedy członkowie rodzin królewskich potrzebują nazwiska.
    http://www.swedish-princesses.pl/2017/03/jakie-obywatelstwo-ma-ksiezniczka.html

    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  6. Czemu nie Windsor? Nazwa dynastii?

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie spodziewałam się że George bedzie mieć takie nazwisko w szkole:-).
    Mam pytanie czy Letizia odpowiada na wysłane listy,bo widziałam że wysłałaś do niej ostatnio list.Chciałbym jeszcze zapytać jaka rodzina królewska oprócz brytyskiej odpowiada na nadesłaną korespondencje?;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Camila, księżna Charlene, Letizi się zdarza, ogólnie te mniejsze państwa typu Luksemburg czy Albania.

      Usuń
    2. Ja zawsze dostawalam odpowiedzi z Hiszpanii czy to na listy bez okazji czy na święta. Jedyny raz gdy nie otrzymalam listu zwrotnego to właśnie na moje zyczenia urodzinowe do Letizi w zeszlym roku, wiec w tym roku juz nie wysylalam ;).
      Na listy odpowiadają: WB,Hiszpania, Liechtenstein, Luksemburg, Holandia, Belgia, Monako, Dania, Szwecja czasami (glownie Carl i sofia), a co do Norwegii to bardzo bardzo rzadko komus odpowiedza ;).
      Zdetronizowani monarchowie czy pretendenci do tronow tez odpowiadaja np Rumunia, Francja, Włochy, Grecja itd

      Usuń
  8. Spodziewałam się tego nazwiska :) Miałam nosa , ha ha ;) Mam pytanie do jakich rodzin królewskich najczęściej piszesz ? ;):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najcześciej do Brytyjskiej ;) w zakładce "odpowiedzi na listy" możesz zobaczyć do kogo dokładnie wysłałam :)

      Usuń
  9. Dla mnie to raczej było oczywiste,że Cambridge:) Pamiętam taką historyjką z początków ich małżeństwa,gdy Kate na wyspie Anglesy miała się przedstawić "Miss Cambridge" do jednego pana,który jej nie poznał:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba "Mrs. Cambridge" skoro to bylo juz po slubie :)

      Usuń
  10. Mogłabym prosić o adres korespondencji do królowej Letezi?:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Palacio de La Zarzuela
      Carretera del Pardo s/n
      28071 Madrid. SPAIN

      Usuń
    2. Dziękuję :-)

      Usuń
  11. 15 września to przełomowy dzień w Bitwie o Anglię, podobno święto brytyjskiego lotnictwa. Czy rodzina krolewska jakoś swietuje to wydarzenie i czy pamięta o polskich dywizjonach? Mam nadzieję, że tak.

    OdpowiedzUsuń