Księżna Kate napisała przedmowę do katalogu wiktoriańskiej wystawy

piątek, 16 lutego 2018

Dzisiaj Pałac Kensington poinformował, że księżna Kate napisała przedmowę do katalogu promującego wystawę Victorian Giants oraz podpisy do niektórych fotografii.


"Jako patronka National Portrait Gallery i jako entuzjastyczna amatorka fotografii, cieszę się, że mogę wspierać Victorian Giants. Ten urzekający katalog i towarzysząca mu wystawa z pracami Julii Margaret Cameron, Lewisa Carrolla, Oscara Rejlandera i Clementiny Hawarden jako pierwsza bada narodziny fotografii artystycznej w Anglii.
Ten okres w historii fotografii od dawna mnie interesuje. Jako studentka Uniwersytetu St. Andrews wybrałam ten wątek jako temat mojej pracy licencjackiej, w szczególności skupiając się na zdjęciach dzieci, które są w centrum wystawy i są dla mnie bardzo interesujące. Fotografie pozwalają nam zastanowić się nad tym, jak ważne jest zachowanie i docenianie dzieciństwa. Dzieci zajmowały szczególne miejsce w wiktoriańskiej wyobraźni i były doceniane ze względu na ich pozornie nieograniczony potencjał. To pojęcie wciąż jest aktualne dla nas dzisiaj i stanowi podstawę dużej części mojej oficjalnej pracy i organizacji charytatywnych, które zdecydowałam się wspierać, a nawet mojej roli, jako matki młodej rodziny.
Królowa Wiktoria, a szczególnie książę Albert, stali się patronami nowej formy robienia zdjęć,
po odkryciu wynalazku w 1839 roku. Rejlander wykonywał zlecenia dla Rodziny Królewskiej i wystawa ta, zawiera niektóre zdjęcia jego autorstwa pożyczone z Royal Collection w Windsorze.
VIctorian Giants daje nam kolejną okazję do uczczenia wyjątkowego i genialnego programu National Portrait Gallery, którego celem jest badanie, pozyskiwanie i udostępnianie. Jako wiodące centrum badań nad portretowaniem NPG nadal góruje."





2 komentarze

  1. Taka wystawa to gratka. Bardzo mnie zainteresował jej wiktoriański temat. Jako historyk sztuki,patronka NPG,pasjonatka fotografii i mama Kate musiała w tym uczestniczyć.

    OdpowiedzUsuń