Wypowiedzi księcia Williama w podcaście ,,Time to Walk'' + Inwestytura na Zamku Windsor + więcej!

wtorek, 7 grudnia 2021

 6 grudnia miała miejsce premiera podcastu z udziałem księcia Williama - ,,Time to Walk''. Jego celem jest promowanie aktywności fizycznej, a szczególnie chodzenia na spacery. W nim książę Cambridge opowiedział o swoich doświadczeniach związanych z tą czynnością oraz jak to wpłynęło na jego zdrowie psychiczne. Postanowiłam przetłumaczyć kilka wypowiedzi, z których możecie dowiedzieć się nieco więcej o przyszłym następcy tronu! Zapraszam do dalszej części posta!


twitter.com/KensingtonRoyal

O spacerze:

Cała moja rodzina uwielbia chodzić na spacery - czy to moja babcia wyprowadzająca swoje psy corgi w wieku 95 lat; czy to mój ojciec wyruszający na długie wędrówki podczas pobytu w Szkocji lub moje własne dzieci pojawiające się po raz pierwszy na naszym corocznym spacerze do kościoła w Boże Narodzenie w Sandringham. W nadziei na zainspirowanie kilku osób do aktywności i poświęcenia dodatkowego czasu na własne zdrowie psychiczne - chciałem podzielić się z Wami kilkoma moimi historiami i ulubionymi piosenkami w odcinku ,,Time to Walk''. Wyjaśnię, w jaki sposób nauczyłem się traktować priorytetowo własne zdrowie psychiczne czyli ważną lekcję życia, która nauczyła mnie mniej poważniej traktować siebie oraz ważną historię tego, jak przyjaciele pomogli mi stać się lepszym słuchaczem. W


O inspiracji do podjęcia kariery lotniczej:

Jako mały chłopczyk odbyłem kilka podróży w Wessex, które miałem szczęście mieć z moim ojcem. Usiadłem na przodzie bardzo starego helikoptera. Nie zdawałem sobie wtedy sprawy, jakie to na mnie zrobi wrażenie. Polubiłem to.

Embed from Getty Images


O dzieciach:

Moje dzieci odziedziczyły zamiłowanie do muzyki. Zwykle większość poranków zaczyna się od kłótni między Charlotte a Georgem o to, jaka piosenka zostanie włączona jako pierwsza. Obecnie faworytem jest piosenka Shakiry ,,Waka Waka''. Wtedy jest dużo ruchów bioder oraz dużo przebieranek. Szczególnie Charlotte biega po kuchni w swoich sukienkach i strojach baletowych. Wtedy zaczyna wariować, a Louis podąża za nią, próbując robić to samo. To naprawdę cudowny moment, w którym dzieci po prostu zaczynają tańczyć, bawić się i śpiewać.

Embed from Getty Images


Co ciekawe, preferencje muzyczne Charlotte skomentowała sama kolumbijska piosenkarka, pisząc: Tak się cieszę, że podoba Ci się moja muzyka, księżniczko Charlotte!


O występie u boku Taylor Swift i Jona Bon Jovi w 2013 roku:

Siedzę sobie obok Taylor Swift... a ona kładzie mi rękę na ramieniu, patrzy mi w oczy i mówi: ,,Chodź, William, chodźmy śpiewać''. Do dziś nie wiem dlaczego tam w ogóle poszedłem. Ale szczerze mówiąc, jeśli Taylor Swift spojrzy Ci w oczy, dotknie Twojego ramienia i powie: ,,Chodź ze mną''... Wstałem jak szczeniaczek i powiedziałem: ,,Tak, okej. Wydaje się, że to świetny pomysł, chodźmy''. 

Embed from Getty Images


O zdrowiu psychicznym:

Zdajemy sobie sprawę z tego, że zdrowie psychiczne przez długi czas było tematem tabu na całym świecie i nadal niestety tak jest. Chciałbym, żeby więcej się o tym mówiło, myślało i żeby na to się otworzyć. Ale wciąż istnieje głęboko zakorzeniony strach przed zrozumieniem tego. Wszyscy chcemy być w dobrej formie. Wszyscy chcemy chodzić na spacery. Lubimy być aktywni fizycznie, a lekarze mówią nam, że to dla nas dobre. Ale nikt nie mówi, jak dobrze jest zachować sprawność psychiczną. A to jest bardzo ważne. Wszyscy musimy przejść przez ten proces zrozumienia. Dlaczego nie wyznajemy uczuć? A jak już to mówimy: ,,Słuchaj, to wszystko jest z mojej winy. Ja jestem problemem''? A właśnie, że nie. To nie Twoja wina. Nie jesteś sam, wszystko jest w porządku.

Embed from Getty Images


Oto co jeszcze powiedział książę William:

  • Piosenka Tiny Turner ,,Simply The Best'' przypomina mu drogę do szkoły z mamą, Dianą i bratem, Harrym.
  • Nie lubi wstawać rano, a żeby już się obudzić, włącza piosenkę AC/DC ,,Thunderstruck''.
  • Ludzie muszą słuchać się nawzajem, aby uniknąć poczucia zagubienia, samotności i izolacji. 
  • Ojciec byłej dziewczyny Williama, Jecci Craig, podsycił jego pasję do ochrony przyrody podczas pobytów w Kenii.
  • W czasie pracy jako pilot śmigłowca ratunkowego, uczestniczył w wypadku, podczas którego ranny został mały chłopiec o imieniu George. To wydarzenie było tak dramatyczne dla księcia Williama, że miał wrażenie, że ,,jego świat się zawalił'' i zrozumiał jak wygląda prawdziwe cierpienie. Podzielił się swoimi myślami z rodzicami rannego chłopca, którzy potem wyznali, że William wykazał się ,,miłością i życzliwością'' wobec ich syna.

Embed from Getty Images


Pod koniec programu dla Apple Fitness, powiedział:

Naprawdę miło jest wychodzić na spacery. Czuję, że podczas niego pokazuję swoje emocje i uczucia. Czuję się wtedy, jak bym był na spacerze z najlepszym kumplem lub z moją żoną. A teraz wrócę do środka, zobaczę, co robią dzieci zanim - mam nadzieję - wyczerpane położą się spać.


***********************************************************************

7 grudnia odbyła się kolejna inwestytura na Zamku Windsor, której przewodniczył książę William. Tego dnia, Order Imperium Brytyjskiego otrzymali:


Diana Johnson - członkini parlamentu Wielkiej Brytanii; otrzymała odznaczenie za zasługi charytatywne i polityczne.


Amelia Collins-Patel - otrzymała odznaczenie za pomoc dzieciom w lokalnej społeczności.


twitter.com/KensingtonRoyal

Richard Wates - otrzymał odznaczenie za zasługi na rzecz dzieci niepełnosprawnych.


twitter.com/KensingtonRoyal

Johnny Flynn - otrzymał odznaczenie za zasługi charytatywne.


twitter.com/KensingtonRoyal

Sanjeev Kumar - otrzymał odznaczenie za zasługi na rzecz mniejszości etnicznych.


twitter.com/KensingtonRoyal

************************************************************************


5 grudnia odbył się mecz kobiecych drużyn piłkarskich - Arsenal oraz Chelsea. Obie drużyny rywalizowały o Puchar Anglii. Tuż przed rozpoczęciem spotkania, książę William opublikował tweeta o następującej treści:

Życzę drużynom Arsenal i Chelsea powodzenia w dzisiejszym finale Pucharu Anglii Kobiet. W


Mecz zakończył się zwycięstwem Chelsea z wynikiem 3:0. Tak książę Cambridge skomentował finał piłkarskich zawodów:

Gratulacje dla drużyny Chelsea z okazji wygranej Pucharu Anglii Kobiet. Wspaniale jest widzieć tak wielu kibiców, którzy świętują kobiecy futbol.


******************************************************************


Również w Internecie pojawiła się krótka wzmianka na temat nabożeństwa kolędowego, zorganizowanego przez księżną Kate. Jak się okazało, za oprawę muzyczną będą odpowiadać m.in. Ellie Goulding, Tom Walker oraz Leona Lewis. Natomiast jedno z czytań ma przeczytać książę William.


Do zobaczenia jutro o godzinie 18:00. Wtedy zapewne pojawią się pierwsze zdjęcia spod Westminster Abbey :).


Prześlij komentarz