Moja wizyta w Londynie - Royal Mews

wtorek, 5 lipca 2016

Od dziś, co jakiś czas będziemy publikowały posty z opisem różnych ciekawych miejsc, które warto odwiedzić będąc w Londynie. Wybrałam się tam około 2 tygodni temu i sporo udało mi się zwiedzić. Dlatego jako pierwszą 'królewską' atrakcję opiszę "Royal Mews", czyli stajnie królewskie.


Royal Mews, było pierwszym miejscem, które chciałam zwiedzić podczas pobytu w Londynie. Znajdują się one bardzo blisko Pałacu Buckingham, a dokładnie na terenie jego ogrodów. A wejście szczerze mówiąc łatwo ominąć, ponieważ mieści się w murze. 

Oczywiście na początku musimy przejść przez bramki bezpieczeństwa, później dostajemy interaktywne przewodniki, lub możemy poczekać, aż uzbiera się odpowiednia liczba ludzi aby oprowadził nas przewodnik. Następnie możemy już rozpocząć zwiedzanie.

by Zuzia

Zaczynamy przejściem przez stajnie, w której były dwa białe, królewskie konie, jeden na imię miał Coachman i urodził się w 2002r. niestety imienia drugiego nie pamiętam :(. 

by Zuzia

Następnie przechodzimy na wielki dziedziniec. Kierujemy się w prawą stronę i możemy zacząć podziwiać piękne bryczki i karoce. 

by Zuzia

Zobaczymy tam m.in. Semi- State Landau,  The Glass Coach, którą do ślubu jechała Diana, czy królewskiego Bentley'a.

by Zuzia
by Zuzia
by Zuzia

Następnie wchodzimy do ciemnego pomieszczenia, gdzie za szybą pokazane są sprzęty jeździeckie, a dokładnie, te zakładane na głowę konia (niestety nie znam się na tym, więc wybaczcie :p), później idziemy dalej, wchodzimy do małego, czarnego pomieszczenia, w którym stoi, piękna, podświetlona wielka The Diamond Jubilee State Coach. 

by Zuzia - i te płyny na stole :p 
by Zuzia

Później udajemy się do kolejnego pomieszczenia, a dokładnie jest to długi korytarz, w którym przedstawione są pojazdy, niektóre jeszcze za czasów królowej Victorii. Np. jednoosobowe, lub takie którymi jeździły dzieci.

by Zuzia
by Zuzia

I ostatnim, najważniejszym punktem jest miejsce na samym końcu tego długiego korytarza. Na samym początku widzimy tylko konie i mężczyznę, wykonanych z wosku. Aż w końcu, ukazuje nam się Gold State Coach! czyli najpopularniejsza, pełna przepychu i złota koronacyjna karoca Elżbiety II. Robi wielkie wrażenie i naprawdę jest przeogromna. 

by Zuzia

Polecam to miejsce wszystkim miłośnikom monarchii, ponieważ tutaj 'na żywo' możemy zobaczyć powozy, jakimi jeżdżą członkowie BRK. 


Cena biletu:
- dorośli - £9.30
- dzieci, poniżej 17 r.ż. - £5.50
- seniorzy po 60 r.ż. i studenci - £8.50
- poniżej 5 r.ż. - za darmo
- rodzinny - 2 dorosłych i 3 dzieci poniżej 17 r.ż. - £24.10


The Royal Mews,
 Buckingham Palace,
 London, SW1W 1QH



Dla osób zainteresowanych zostawiam na dole krótki filmik mojego autorstwa :)




Zaplanowałam jeszcze kilka tego typu notek. Czy chcielibyście, abym opisała jakieś dane miejsce? Jeśli oczywiście tam byłam, bardzo chętnie to uczynię. 

Zuzia

6 komentarzy

  1. Świetny pomysł z tymi notkami. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na głowę konia zakładane są uzdy (do jazdy są z wędzidłem), taka uzda bez wędzidła to kantara. Wędzidło to tak jakby najprościej wytłumaczyć, wkładany do pyska konia metalowy ''bolec'' z kółkami przypinanymi do kantary na jego łbie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też tam byłam i bardzo mi się podobało. Zalowalam jednak że w maju nie mozna zwiedzać pałacu Buckingham :/

    Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna notka :) czekamy na więcej

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, dużo sie z niego dowiedziałam. Czekam na kolejne. Mnie najbardziej ciekawi Pałac Buckingham. Wiem, że na jego temat są książki i filmy ale ja nie mam czasu żeby się w nie zagłębiać. A na notkę znajdę wolną chwilkę :)

    OdpowiedzUsuń