Odpowiedzi Q&A - odpowiedzi na Wasze pytania!

środa, 23 sierpnia 2017


Kiedy najszybciej zobaczymy George'a i Charlotte?
Mamy cały czas nadzieję, że opublikują nowe zdjęcia z okazji pójścia George'a do szkoły, a Charlotte do przedszkola. Myślimy, że w tym roku możemy się spodziewać jeszcze kolejnego oficjalnego wyjścia z Małym Księciem.


W jednym z wywiadów powiedziałyście że umiecie odróżnić czy to plotka czy prawda.Jak to odróżnić na co trzeba zwrócić szczególną uwagę ?
Zuza - Po prostu :) nie mam na to specjalnej recepty. Interesuję się BRK już bardzo długo, więc nie ufam portalom plotkarskim. Dość zaufanym źródłem informacji jest DailyMail (choć nie zawsze). 
Julia - Nawet sama nie wiem, chyba po prostu mam taki dar ;). Ja ufam tylko i wyłącznie Twitterowi Pałacu Kensington. 


jak George i Charlotte nazywają Camillę - co myślicie na ten temat? Babcia, ciocia...?
Zuza - Szczerze, nie mam pojęcia, nigdy takie informacje nie zostały podane. Zastanawiam się, czy przypadkiem nie po prostu "Camilla". W końcu w Anglii wszyscy mówią sobie na "ty". W niedawnym dokumencie o Dianie, książę William wyraźnie podkreślał, że jego dzieci mają (a raczej miały) dwie babcie, więc myślę, że nie zwracają się do niej "babciu". Może "ciociu" :)
Julia - Myślę, że na pewno nie zwracają się do niej ''babciu''. Tak jak Zuza, myślę, że mówią do niej ''ciociu'' albo po prostu po imieniu ;).

Podobny obraz

Z jakiego powodu Kate miała operację głowy?
Nie wiadomo, podano tylko, że przeszła poważną operację w dzieciństwie.


Czy myślicie, że Harry poślubi Meghan, czy ze Elżbieta nie wyrazi zgody?
Zuza - Zgodzi się :) Przecież zgodziła się także na ślub jej syna, następcy tronu z rozwódką. Ale jest możliwe, że Elżbieta, jako głowa kościoła anglikańskiego nie będzie obecna na ślubie cywilnym, chyba że Harry i Meghan zdecydują się na ślub w Szkocji, tak jak księżniczka Anna.
Julia - Myślę, że tak. Nie raz można było zobaczyć jak bardzo dobre relacje ma Elżbieta z Harry'm. Uważam, że wyrazi zgodę na ślub, ponieważ Harry jest obecnie 5. w kolejce do tronu i jest małe prawdopodobieństwo, że zostanie królem, więc można powiedzieć, że ''będzie mógł robić co chce''. 


Myślicie, że będzie 3. królewicz czy ze reprodukcja na dwójce zakończona?
Zuza - Myślę, że będzie :) Kate zawsze chciała mieć trójkę :)
Julia - Nie ukrywam, że fajnie by było, gdyby jeszcze rodzinka z Cambridge powiększyła się. W końcu nie raz księżna Kate podkreślała w wywiadach, że chciałaby mieć trójkę dzieci. Poczekamy, zobaczymy ;).

Znalezione obrazy dla zapytania duchess kate kids

Czy waszym zdaniem oglądają The Crown?
Zuza - Wydaje mi się, że tak. Rodzina królewska jest także fanem "Downton Abbey''.
Julia - Myślę, że tak ;).


Jak wasze otoczenie reaguje na to czym się interesujecie (rodzina,znajomi)?
Zuza - U mnie pozytywnie, choć zawsze, jak się dowiadują, są zdziwieni tak wyjątkową pasją :).
Julia - Rodzina w pełni akceptuje moją pasję. A jeśli chodzi o znajomych to zależy ;).


Czy od razu jak ogłoszono wizytę Kate i Williama w Polsce wiedziałyście, że musicie tam być niezależnie od wszystkiego ?
Zuza - Oczywiście! :) Gdy ogłosili termin wizyty, okazało się, że wtedy miałam być na wakacjach. W końcu jednak pojechałam do Warszawy, a później tylko na 3 dni nad morze :). 
Julia - Taaak! <3 Nie mogłoby mnie tam nie być. Moi rodzice nawet tego sobie nie wyobrażali.

Znalezione obrazy dla zapytania duchess kate poland

Który moment z wizyty jest dla was najpiękniejszy ?(poza osobistym spotkaniem :)
Zuza - To był w ogóle najpiękniejszy dzień w moim życiu! Cały bardzo emocjonujący, najpierw wywiad w telewizji, potem kilka godzin wspólnego oczekiwania, a potem "ten moment" :). Chyba nie potrafię wskazać jednego momentu. Po prostu 17.07 pozostanie w mojej pamięci chyba na zawsze :). 
Julia - Wszystkie były wspaniałe. Miałam okazję spotkać się po raz pierwszy z Zuzą na żywo, a także z innymi królewskimi blogerkami. Ten dzień na pewno pozostanie w mojej pamięci na długie lata! ;)

Dziewczyny planujecie studiować w UK np.w St.Andrews University tam gdzie się poznali Kate i Wills?
Zuza - Haha, marzenie :D jednak to nie takie proste, ponieważ te studia są baardzo drogie :).
Julia - Planuję, ale raczej nie zdecyduję się na studia w Szkocji. Bardziej interesuje mnie Uniwersytet w Cambridge, ale nie wiem czy się na tę uczelnię zdecyduję.


Czy któraś z was już studiuję , jeśli tak to jeśli można spytać jaki kierunek ?
Zuza - Jeszcze nie :D aktualnie chodzę do liceum, na profil humanistyczny.
Julia - Na razie jestem w szkole średniej. Należę do klasy lingwistyczno-ekonomicznej.

Znalezione obrazy dla zapytania duchess kate university

Czy Kate wchodząc do Rodziny Królewskiej musiała uczyć się etykiety zasad zachowania na spotkaniach bankietach jak rozmawiać podczas oficjalnych spotkań jak przemawiać i w ogóle jak się zachowywać? Czy wiecie coś na ten temat?
Oczywiście. Co jakiś czas staramy się publikować notki o królewskim protokole - tego wszystkiego Kate musiała się nauczyć.


Czy wiecie może jakie przedmioty zdawała Kate na maturze.
Niestety nie wiadomo.


Czy to prawda, iż Kate jest miłośniczką Starbucks Coffe?
Wielokrotnie była widziana z kubkiem ich kawy :)

Znalezione obrazy dla zapytania duchess kate starbucks

Ile par butów ma Kate I czy tez są takie które wyjątkowo często zakłada?
O matko! :) Kto by to liczył :) Sprawdziłam na jednej stronie z ubraniami księżnej i naliczyłam 93 pary (chyba marzenie każdej z nas!). Wyjątkowo często zakłada ostatnio wszystkie kolory szpilek firmy Gianvito Rossi.


Które buty księżnej najbardziej przypadły do gustu?
Zuza - Bardzo podoba mi się kształt szpilek  Gianvito Rossi, szczególnie te w kolorze nude są śliczne! Piękne są także te szare firmy Rupert Sanderson, niestety Kate rzadko je nosi. 
Julia - Mi najbardziej spodobały się szpilki ''Fern'' w kolorze nude od LK Bennet, w których księżna nie raz się pokazała. Również ładne są beżowe buty na koturnie od Monsoon.


Czytałam dziś artykuł w fakcie że, brytyjska rodzina królewska bardzo lubi pić trunki a nawet je nadużywa .Podobno książę Filip jest zapalonym wielbicielem piwa .Natomiast książę Harry lubi mocny alkohol francuski. Księżna Kamila whisky a książę Karol lubi pić klasyczne piwo. Kate i Will słodki alkohol? Czy coś wiadomo w tej sprawie ?
Zuza - Królowej zarzuca się nawet alkoholizm :D. Nigdy nie spotkałam się z informacją, że K&W lubią słodki alkohol.
Julia - Ja również nie spotkałam się z taką informacją. Niestety nie wiadomo jakie alkohol lubi pić para książęca.

Podobny obraz

Czy lubicie matkę Kate?
Zuza - Podziwiam ją, że dała rade wychować trójkę dzieci i przy okazji rozwinąć tak potężną firmę. Wygląda na sympatyczną :)
Julia - Lubię ją. Wygląda na bardzo sympatyczną osobę. Piękna i stylowa kobieta.


Jakie potrawy lubią członkowie brytyjskiej rodziny królewskiej
Kate i William wielokrotnie powtarzali, że uwielbiają curry :)


Czy państwo Middleton są akceptowani przez Królową Elżbietę i resztę członków rodziny królewskiej ?
Wygląda na to, że tak. Elżbieta zaprasza nawet rodziców Kate do swojej posiadłości w Szkocji.

Podobny obraz

Wywiad z telewizji czy w radiu co sprawiło Wam więcej przyjemności?
Zuza - To dziwne, ale bardziej zestresowałam się w radiu, niż w telewizji, więc chyba więcej przyjemności sprawił mi występ w "Pytaniu na Śniadanie". 
Julia - Natomiast ja odpowiem odwrotnie, bo właśnie uważam, że wywiad w radiu lepiej mi wyszedł niż w telewizji (szczególnie moje zająknięcie się na początku wywiadu w PNŚ :P).


Wasza ulubiona stylizacja Kate z Polski i Niemiec?
Zuza - Bardzo podoba mi się garsonka z Warszawy, kostium z Gdańska oraz sukienka z przyjęcia w Clärchens Ballhaus, jednak osobiście zmieniłabym jej długość, bo moim zdaniem skracała nogi Kate.
Julia - Na pierwszym miejscu stawiam na białą garsonkę w Warszawy, następnie fioletową sukienkę z ostatniego dnia w Niemczech, a później na niebieski zestaw z odlotu do Berlina ;).


Najładniejsza i najbrzydsza tiara (nie tylko w brk)?
Zuza - Najładniejsza - Modern Fringe Tiara i Cambridge Lover's Knot. Najbrzydsza - The Norwegian Gold Bandeau
Julia - Najładniejsza - duńska Diamond Floral Tiara oraz brytyjska - The Cartier Halo Tiara. Do najbrzydszych zaliczyłabym monakijską The Ocean Tiara oraz szwedzką Small Cut Steel Tiara. 

Znalezione obrazy dla zapytania duchess kate

Jak myślicie gdyby George miał poślubić księżniczkę Leonore to ceremonia odbyłaby się w Sztokholmie czy Londynie?
Zuza - Haha :D. Myślę, że w Londynie :) Leonore na razie bardziej jest też chyba związana z tym miejscem, niż ze Szwecją.
Julia - Uważam, że w Londynie, ponieważ George jest bliżej w kolejce do tronu.


Jaką obstawiacie płeć kolejnego royal baby w Szwecji?
Zuza - Oby tym razem dziewczynka! :)
Julia - Dziewczynka. Przyda się kolejna parka tak jak w przypadku Victorii i Daniela oraz Madeleine i Christophera.


Jakiś czas temu czytałam na waszym blogu notkę dotyczącą chrzcin księcia George i księżniczki Charlotte . Została tam zamieszczona informacja iż , goście zostali poczęstowani tortem ze ślubu Kate i Williama , który miał miejsce 29.04.2011r. Zastanawiałam się czy to możliwe ?
Owszem, to prawda :) Tort został zamrożony. Pewnie jeszcze trochę go zostało, biorąc pod uwagę jaki był wielki.

Znalezione obrazy dla zapytania duchess kate cake

Często zastanawiam się, jakie są Wasze typy w ankiecie na stylizację miesiąca. Podzielicie się?
Zuza - Z poprzedniego miesiąca (lipca) moim faworytem jest sukienka Catherine Walker, którą miała na finale Wimbledonu.
Julia - Z lipca 2017 roku najbardziej przypadł mi do gustu nowy płaszczyk od Catherine Walker, w którym zaprezentowała się księżna podczas drugiego dnia w Belgii.


Czy wiadomo, czego do pielęgnacji i stylizacji włosów używa Kate?
TUTAJ już o tym pisałyśmy :)


Jakiego członka którejś z rk chciałybyście zobaczyć w Polsce?
Zuza - Victorię i Daniela ze Szwecji :)
Julia - Również chciałabym zobaczyć Victorię i Daniela, ale także Marie i Joachima. Nie miałabym nic przeciwko temu gdyby też Joachim zabrał swoich najstarszych synów :P.

Podobny obraz

Czy kiedykolwiek miałyście moment w którym Kate was..zdenerwowała(chodzi o zachowanie którego nie popierałyście)
Zuza - Zdenerwowała, może nie, ale zaczęło mnie niepokoić, gdy w pewnym momencie w zeszłym roku wykonywała bardzo mało obowiązków królewskich. 
Julia - Chyba jeszcze nie było takiej sytuacji ;).


Czy myślałyście o wyjeździe do Londynu,kiedy królowa umrze?(pogrzeb,koronacja Karola itd.)
Zuza - Nawet ostatnio się nad tym zastanawiałam :) ale jeśli tylko wszystko mi na to pozwoli, a moja pasja nadal będzie tak potężna, to chyba chciałabym być na ostatnim pożegnaniu Elżbiety II.
Julia - Tak, zastanawiałam się nad tym. Gdyby rodzice się zgodzili na wyjazd to pewnie tak ;).


Czy gdy Karol zostanie królem Kate i William zmienią tytuły i te obecne Księcia i Księżnej Cambridge znowu będą wolne?
Tak, a William i Kate z dziećmi przyjmą tytuły księcia i księżnej Walii.

Podobny obraz

 Wpadki Kate i jej rodziny?
Zuza - Podobno, kiedyś matka Kate użyła przy królowej słowa "toilet" (>TUTAJ< notka o zakazanych słowach).
Julia - Pamiętam jak oglądałam transmisję z narodzin księcia George'a to gdy rodzice księżnej Kate opuszczali szpital to trochę się tam motali. Ale nie dziwię się im - tyle mediów, dziennikarzy, że sama bym się zestresowała. Dalej to nie przypominam sobie, żeby Middletonowie popełnili jakąś gafę. 

Wpadki innych z rodziny królewskiej
Zuza - Sporo by tu wymieniać :) 
Julia - No trochę tych wpadek było, ale to normalne, że każdy popełnia błędy :D/

Co was cieszy, a co denerwuje w związku z prowadzeniem bloga?
Zuza - Cieszy, że doceniacie naszą pracę :). Denerwuje niektóre, niepotrzebne rozwijanie plotek. 
Julia - Cieszy mnie przede wszystkim to, że notki, które przygotowujemy bardzo podobają się czytelnikom. Również cieszy mnie to, że podsuwają nam pomysły na kolejne posty tematyczne.

Podobny obraz

Chciałybyście być ksiezna lub krolowa przez jeden dzień lub cały czas?
Zuza - Jeden dzień czemu nie :) 
Julia - W sumie to sama nie wiem. Musiałabym się przekonać ;)

Mam pytanie według was , która z sióstr Middleton miała ładniejsza suknie ślubną Kate czy Pippa ?
Zuza - Gdybym miała porównywać, to bardziej podobała mi się suknia Pippy, jednak też nie jest to mój ideał :)
Julia - Uważam, że ładniejszą suknię miała Kate. Uwielbiam takie skromne suknie o kroju A i z niezbyt dużą ilością koronki.

Jakie są Waszym zdaniem 3 najpiękniejsze królewskie suknie ślubne?
Zuza  - Madeleine, Sofia, Kate
Julia - Suknia ślubna księżnej Kate, księżniczki Madeleine oraz księżnej Claire z Luksemburga.

Znalezione obrazy dla zapytania kate and william

Która królewska odpowiedź sprawiła Wam najwięcej radości?
Zuza - Moją najbardziej wyczekiwaną, a zarazem pierwszą odpowiedzią, była ta od królowej Elżbiety II z okazji jej 90. urodzin. 
Julia - Najbardziej zachwyciła mnie odpowiedź od księcia Alberta i księżnej Charlene z okazji 1.urodzin księcia Jacquesa i księżniczki Gabrielli, ponieważ to była moja pierwsza królewska odpowiedź i ona właśnie wywołała największą radość :P.

Czy zdarzyły wam się kiedykolwiek, jakiekolwiek obelgi, obrazy z powodu waszej królewskiej pasji w życiu codziennym ? 
Zuza - Moi bliscy i znajomi odbierają to bardzo pozytywnie, ale pamiętam jak po występie w PnŚ ludzie na ich FB nas hejtowali, że jesteśmy jakimiś dziwolongami :D
Julia - Nie, nie przypominam sobie żeby taka sytuacja miała miejsce.

Które z wydarzeń w BRK i nie tylko zapadło wam w pamięć najbardziej biorąc pod uwagę pierwszą połowę 2017 roku?
Zuza - Trooping the Colour!!!Wtedy po raz pierwszy zobaczyłam całą BRK :) 
Julia - Przede wszystkim Trooping The Colour, rozpoczęcie London Marathon, a jeśli chodzi o inne rodziny królewskie to konfirmacja księcia Felixa, ślub w Hanowerze, pierwsza komunia Infantki Sofii oraz narodziny synka Pierre'a i Beatrice Casiraghi.

Znalezione obrazy dla zapytania kate and william

Czy zaskoczyło was coś w Kate na zywo?
Zuza- Matko jaka ona jest wysoka :D 
Julia - To wszystko działo się tak szybko. Powiem tak - Kate wygląda o wiele lepiej na żywo niż na zdjęciach.

Czy chciałybyście mieszkać na stałe w Londynie?
Zuza- Na stałe chyba nie, ale jakiś czas bardzo chętnie :)
Julia - Właśnie kilka dni temu miałam okazję zwiedzić Londyn. Jeszcze przed wylotem do Anglii marzyłam aby studiować i mieszkać w Londynie. Po powrocie ze stolicy Wielkiej Brytanii jednak doszłam do wniosku, że Londyn jest ''za duży'' jak na mnie, więc raczej nie ;).

Gdzie mieszkają na co dzień William i Kate z dziećmi? 
Przez kilka lat Kate i William z dziećmi mieszkali w Anmer Hall, ale kilka miesięcy temu pojawiło się oświadczenie, że ze względu na podeszły wiek Królowej, rodzinka przeniesie się już na stałe do Pałacu Kensington, aby para książęca wykonywała coraz więcej królewskich obowiązków, a dzieci poszły do szkoły i przedszkola w Londynie.

Znalezione obrazy dla zapytania kate and william

Co wiadomo o zainteresowaniach Kate? 
Przede wszystkim uwielbia sport (tennis, wioślarstwo). Również do jej ulubionych zajęć należy fotografowanie swoich dzieci. Jej pasją jest także sztuka.

Czy lubi jakieś inne seriale/filmy/książki oprócz Downton Abbey?
Kiedyś obiło mi się o uszy, że Kate i William uwielbiają oglądać Grę o Tron.

Czy wiadomo jak dba o figurę?
Niestety nie wiadomo, ale widać, że jest umięśniona, więc zapewne wykonuje jakieś ćwiczenia siłowe. Kiedyś była widziana, jak ćwiczy z trenerem.

Znalezione obrazy dla zapytania duchess kate sport

Czy jest szansa, że Kate otrzyma kiedykolwiek tiarę Spencerów?
Jest to jak najbardziej możliwe.

Czy Diana nosiła kiedykolwiek inne tiary, niż rodową Spencerów i Lovers Knot?
Raczej nie. Nie znalazłam żadnych zdjęć przedstawiających księżną Walii w innej tiarze.

Może dziwne pytanie, ale czy sądzicie, że Kate nosi doczepiane kosmyki włosów?
Zuza - Raczej nie :)
Julia - Kiedyś właśnie pojawiły się takie informacje, że rzekomo księżna nosi doczepiane włosy. Moim zdaniem myślę, że księżna raczej nie korzysta z takich fryzjerskich trików aczkolwiek mogę się mylić ;).

Znalezione obrazy dla zapytania duchess kate

Jak Kate dba o figurę?
Tak naprawdę nie ma żadnej potwierdzonej informacji dotyczącej diety czy ćwiczeń księżnej, ale tak jak wspominałyśmy kilka pytań dalej, że kiedyś była widziana ze swoim trenerem w ogrodach Pałacu Kensington.

Czy jest jakieś zachowanie bądź sytuacja z K&W, które Wam się spodobało?
Zuza - Przede wszystkim ich naturalność i podejście do zwykłych ludzi. Widać, że traktują wszystkich równocześnie, a sami się nie wywyższają. 
Julia - Przede wszystkim to, że w trakcie swoich oficjalnych wizyt w innych kraju, zawsze podchodzą do zgromadzonych ludzi oraz to, że swobodnie przyjmują od nich prezenty. Najbardziej uradowane byłyśmy z tego, że William wziął od nas kolaż, a Kate bursztynowe kolczyki od Olgi. Również książę zaimponował mi gdy w dzień przed ślubem wyszedł do zgromadzonych gapiów pytając czy czegoś nie potrzebują ;).

Znalezione obrazy dla zapytania prince william day before wedding

Dziękujemy Wam za pytania!

Jeśli chcecie, abyśmy odpowiedziały na nurtujące Was pytanie, które się tutaj nie pojawiło, zadajcie je w komentarzu poniżej. W wolnej chwili postaramy się odpowiedzieć :)

27 komentarzy

  1. Fajnie że odpowiedziałyście na pytania :)
    Ja mam jeszcze tylko jedno czy któreś z pytań w Q&A Was zaskoczyło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :D mnie zaskoczyło to o odróżnieniu plotki od prawdy (bardzo nam miło, że ktoś tak uważnie słuchał wywiadów) oraz liczba par butów księżnej :p

      Usuń
  2. Skoro po koronacji Karola K&W będą księstwem Walii to blog zmieni adres?

    OdpowiedzUsuń
  3. takie pytanko - zabrałam się za oglądanie "The Crown", na życiu królowej i jej rodziny znam się powiedzmy tak 50/50, czy ten serial poza wspaniałym odwzorowaniem kostiumów, wnętrz itp. charakteryzuje sie tez dbałościa o szczegóły fabularne? czy jest zgodny z historią? czy scenarzyści znów sobie troszke pofantazjowali, bo nie chciałabym się znów przejechac tak jak kilka lat temu na "Dynastii Tudorów"..... na razie po pierwszych trzech odcinkach widzę, że chyba jest nieźle, z jednym wyjątkiem - myślę, że zbyt łagodnie i dobrze przedstawili matke Elżbiety, ale to tylko moja opinia, czekam na Wasze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście jestem oczarowana tym serialem - sama produkcja jest rewelacyjna. Jeśli chodzi o treść - to zależy. Główne wątki są prawdziwe i znane fakty są tam uwzględnione, jednak wiadomo jak to bywa z serialami - reżyser niektóre sceny musiał sobie dopowiedzieć sam :)

      Usuń
    2. Szkoda, że nie można obejrzeć w Internecie

      Usuń
    3. można, tylko trzeba wiedzieć gdzie :) jest taka stronka... jej nazwa jest związana z lukaniem :)

      Usuń
    4. Uwielbiam the crown, ale uważam że ma jedną dużą wadę - brak rzetelnego ukazania kontaktów Elżbiety z dziećmi. Od dawna mówi się, że nie była zbyt uczuciowa i zainteresowana dziećmi matka.

      Usuń
  4. Miło było się o was więcej dowiedzieć i zobaczyć,że mamy wiele wspólnego:)To dobrze o was świadczy,że odpowiadacie na pytania czytelników:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak myślisz to pytanie do Zuzy kiedy dostaniesz odpowiedzi na swoje ostatnio wysłane listy do Camilli i Kate. I moje drugie pytanie czy jak ja wyśle album ze zdjęciami z Royal Tour to Poland 2017 niektóre wzięłam z Internetu a z Gdańska mam te, które sama zrobiłam to oni go zachowają czy raczej gdzieś wyrzucą? A tak a propo super blog ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, średnio czeka się na odpowiedź 1-2 miesiące, więc w każdej chwili mogę dostać te odpowiedzi :) Świetny pomysł z tym albumem, ale szczerze mówiąc, za korespondencje odpowiedzialni są sekretarze - Kate i William osobiście nie czytają listów, dlatego trudno mi powiedzieć, czy Twój prezent do nich dotrze. Jednak kto wie, ponieważ gdy urodziła sie Charlotte, polska firma produkująca Szumisie wysłała swoją zabawkę książęcej rodzinie, a ostatnio podczas spotkania z bizmesmenami w Warszawie (m.in. z właścicielką firmy) asystentka księżnej jak i sama księżna podobno potwierdziły, że mają Szumisia w Pałacu :)

      Usuń
    2. Jeszcze napisałam list do tego albumu ze zdjęciami i ostatnio wyslalam aż trzy listy do Williama Camilli i Harrego. Do Wiliama z okazji zbliżającej sie rocznicy śmierci Diany napisałam w nim, ze pisze książkę o niej. Do Camilli bez okazji opisałam swoje zainteresowania BRK i historią brytyjską i o tym, ze bylam w Londynie w tym roku. Poprosiłam tez oz zdjęcie. A do Harrego kartkę na urodziny.

      Usuń
    3. I coś jeszcze dodam skorzystałam z twojego pomysłu co do przechowywania królewskiej korespondencji. O zamiast tych samoprzylepnych karteczek to włożyłam kartki A4 na górze zrobiłam nagłówki od kogo ten list i pod spodem data wysłania data dostania. A te adresy to dobry pomysł bo spędziłam wiele czasu na szukanie poszczególnych adresów. 😊

      Usuń
  6. Super że tak rzetelnie odpowiadacie na pytania i zachowujecie kontakt z czytelnikami :)
    Mam jeszcze jedno pytanie: czy są jacyś członkowie którejkolwiek z rk których nie lubicie,bądź którzy po prostu nie są według was niesympatyczni? Moja lista ostatnio robi się coraz dłuższa i sama nie wiem dlaczego..

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tym tortem to taka tradycja, na chrzcinach Williama goscie dostali tort weselny Diany i Karola :) Bardzo fajny jest ten Wasz wpis, dziewczyny :) pozdrawiam Was serdecznie.
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  8. naszła mnie taka refleksja po seansie "The Crown", tylko nie wiem jak to ując, żeby nie wyjsc na bezduszną istotę i zostać dobrze zrozumianą :) mówi się zwykle, że jeżeli dziecko lub dzieci sa juz na świecie to obojętnie czy były planowane czy nie nie powinno się w ten sposób mówić i do tego w ogóle wracać, komentować, bo te dzieci już są, żyją. Ale trudno, napiszę - nie rozumiem królowej dlaczego zdecydowała się w okresie swojego panowania na urodzenie jeszcze dwójki dzieci - Andrzeja i Edwarda, chociaż absolutnie nic do nich nie mam. Chodzi mi tylko o taki fakt, jaki widzimy jasno w serialu - Elżbieta przed śmiercią swojego ojca urodziła dwojkę dzieci, była młoda mężatką, myślała że jeszcze ma dużo czasu na nacieszenie sie życiem rodzinnym i przygotowanie do roli królowej, a jak jest historia to wszyscy wiedzą. Wszystko spadło na nią nagle, ja zawsze słyszałam, że królowa nie poświęcała swoim dzieciom zbyt dużo uwagi, ale teraz w serialu widac to dobitnie, dzieci są gdzieś w tle, zawsze z nianiami, zawsze przelotnie. Na pierwszym planie widzimy uczenie się panowania, bycia królową, kontakty z premierem, rządem, konflikty z mężem, siostrą, doradcami, relacje z matką, a dzieci? Jakby ich w ogóle nie było. W serialu tego nie ma, ale to oficjalny fakt, że kiedy Elżbieta wróciła ze swojej pierwszej długiej, bo półrocznej podróży do Anglii to nie przywitała się w ogóle z dziećmi, a one były tak małe, że prawie jej nie poznały. Serialowo widac też jak Elżbieta przelewa uczucia na psy i konie. Więc naprawdę nie rozumiem skąd decyzja o jeszcze dwójce następnych dzieci jeżeli (patrząc i kalkulując chłodno i racjonalnie) urodziła następce tronu i drugie dziecko "zastępcze", do tego zaczęła oddalać się z mężem, widziała już ile uwagi wymaga korona... Zamiast poświęcić resztki wolnego czasu swojej dwójce to sprowadziła na świat następną parkę, dla wychowywania przez nianie...
    Nie powiem, że urodzenie jeszcze dwóch chłopców było błędem, bo tak nie wolno mówić, nie powinno się, ale naprawdę nie była to najlepsza decyzja, skazywać poza pierwsza dwójką dzieci dwójkę następnych na brak czułości, miłości, zainteresowania, a skutki jakie były to każdy wie - troje z tych czworga dzieci się rozwiodło, w ogóle średnio im się powodzi w życiu. No może Karol jest po latach wreszcie zadowolony ze swoją Camillą i najmłodszy Edward...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiadomo co kierowało Elżbietą, ale na jakiś czas przed narodzinami Andrzeja jej stosunki z Filipem się polepszyły i wrócili do siebie prywatnie. Mówi się również, że lata '60 zmieniły również jej mentalność i dwójce młodszych dzieci poświęcała więcej uwagi niż młodszym. W jakiś sposób zostanie to przedstawione w drugim sezonie 'The Crown', ale jak to się stało naprawdę-tego się nie dowiemy. Może byli tylko wypadkami przy pracy? Antykoncepcja dopiero wtedy zaczęła się rozwijać w przyspieszonym tempie.

      Usuń
  9. Gdzieś mi na Twitterze mignęło, że na jakiejś aukcji będzie można kupić kawałek tortu weselnego Catherine i Williama ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziewczyny może mój komentarz nie jest związany z tą notka bezpośrednio ale gdybyście były zainteresowane w przyszłości studiowaniem w Szkocji .Obcokrajowcy mogą skorzystać z systemów , które pomagają dlatego studia w Szkocji są bezpłatne .Natomiast w Angli nie ma możliwości o pomoc w takiej formie.Koszty utrzymania w Szkocji są również dużo tańsze niż w Anglii. Jeśli chodzi o kontakt z uczelnia to głównie jest on mailowy.Oczywiscie wcześniej trzeba skontaktować się z uczelnia i spytać o wymagane przedmioty głównie ważne są wyniki z matury rozszerzonej oraz trzeba zdać przynajmniej 3 przedmioty w zależności od obranego wczesniej kierunku. To najważniejsze informacje informacje. Mam nadzieje ze nie zanudzilam was ;) :)
    PS:Perspektywa studiowania w Szkocji jest również bardzo obiecująca ponieważ piękne widoki , np St.Andrws University chodząc na zajęcia przechodzi się przez pola golfowe . Po obiedzie można iść na jogging na plażę :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo nie wiedziałam o tym :D dzięki za informację :)

      Usuń
    2. Nie ma za co. Jeśli miałabyś jakieś pytanie to śmiało pisz , a ja jak będę umiała odpowiedzieć to z przyjemnością opiszę. Koleżanka studiuje w St.Andrews University więc jestem w tym temacie zorientowana ;):)

      Usuń
  11. Hej
    Mam takie pytanie czy dostałaś odpowiedź na list z podziękowaniem za wizytę w Polsce (widziałam w zakładce listy że taki wysłałaś. Pytam dlatego że też taki wysłałam i czekam na odpowiedź. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie :) gdy tylko dostanę dam znać na Instagramie i blogu.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź.

      Usuń
  12. A mnie od zawsze nurtuje pytanie czy w hierarchii jest jakaś różnica między Duke a Prince i odpowiednio Duchess/Princess ? ;)

    OdpowiedzUsuń